Magyar Dízel és Villanymozdonyok

Aki imádja a mozdonyokat, az jó helyen jár!

forrás: wikipédia

A V45 sorozat a MÁV V43 sorozatjelű mozdony egy átalakított változata, tesztelés céljából.

MÁV V45
Gyártó: GanzMÁVAG,
Ganz Villamossági Művek, Budapest
Gyártásban: 1967
Tengelyelrendezés: Bo'Bo'
Nyomtávolság: 1 435 mm
Hajtókerékátmérő: 1 180 mm
Legnagyobb sebesség: 100 km/h
Ütközők közötti hossz: 15 700 mm
Magasság: 4 565 mm
Szélesség: 3 110 mm
Szolgálati tömeg: 73,8 tonna
Névleges teljesítmény: 1 435 kW
Áramnem: 25 kV 50 Hz, 16 kV 50 Hz

Története 

A V43 1051 pályaszámú villamosmozdonyt gyártás közben a Ganz-MÁVAG és a Ganz VM alakította át ideiglenes jelleggel az UFB-3 típusú, egyedi hajtású forgóvázak vizsgálatának céljából, és a tesztek idejére a V45 1001 pályaszámot kapta. Háromféle kísérleti programja – futástechnikai, és fékkísérletek – volt a gyárnak a forgóvázakkal, melyekből csak kettő, az „A” és „C” jelűt végezték el. A mozdony engedélyezett sebessége a kísérletek tartama alatt 100 ill. 160 km/h volt. A forgóváz próbák lezárása után 1969-ben a gyár a mozdonyt a V43 sorozattal megegyező kivitelűre alakította vissza. A kísérletek eredményeit az M63 dízel-villamos mozdony sorozat tervezésénél hasznosították.



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 3
Tegnapi: 42
Heti: 219
Havi: 884
Össz.: 136 195

Látogatottság növelés
Oldal: V45(kísérleti jármű)
Magyar Dízel és Villanymozdonyok - © 2008 - 2024 - vasut.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »