forrás: wikipédia
A V45 sorozat a MÁV V43 sorozatjelű mozdony egy átalakított változata, tesztelés céljából.
|
|
---|---|
Gyártó: | Ganz–MÁVAG, Ganz Villamossági Művek, Budapest |
Gyártásban: | 1967 |
Tengelyelrendezés: | Bo'Bo' |
Nyomtávolság: | 1 435 mm |
Hajtókerékátmérő: | 1 180 mm |
Legnagyobb sebesség: | 100 km/h |
Ütközők közötti hossz: | 15 700 mm |
Magasság: | 4 565 mm |
Szélesség: | 3 110 mm |
Szolgálati tömeg: | 73,8 tonna |
Névleges teljesítmény: | 1 435 kW |
Áramnem: | 25 kV 50 Hz, 16 kV 50 Hz |
A V43 1051 pályaszámú villamosmozdonyt gyártás közben a Ganz-MÁVAG és a Ganz VM alakította át ideiglenes jelleggel az UFB-3 típusú, egyedi hajtású forgóvázak vizsgálatának céljából, és a tesztek idejére a V45 1001 pályaszámot kapta. Háromféle kísérleti programja – futástechnikai, és fékkísérletek – volt a gyárnak a forgóvázakkal, melyekből csak kettő, az „A” és „C” jelűt végezték el. A mozdony engedélyezett sebessége a kísérletek tartama alatt 100 ill. 160 km/h volt. A forgóváz próbák lezárása után 1969-ben a gyár a mozdonyt a V43 sorozattal megegyező kivitelűre alakította vissza. A kísérletek eredményeit az M63 dízel-villamos mozdony sorozat tervezésénél hasznosították.