Pályaszám: | 6312 001[1] |
Gyártó: | MÁV Vasjármű Járműjavító és Gyártó Kft, Szombathely |
Gyártásban: | 2005. |
Darabszám: | 1 |
Tengelyelrendezés: | A'1'-1'1' |
Nyomtávolság: | 1 435 mm |
Hajtókerékátmérő: | 840 mm |
Futókerékátmérő: | 840 mm |
Legnagyobb sebesség: | 90 km/h |
Ütközők közötti hossz: | 28 570 mm |
Magasság: | 3 670 mm |
Szélesség: | 3 073 mm |
Szolgálati tömeg: | 45 t |
Legnagyobb tengelyterhelés: | 13 t |
Hajtás: | kardános, kúpkerekes (Gmeinder GM 180/289) |
Vezérlés: | szinkronvezérlés max. 2 motorvonatig |
Kapcsolókészülék típusa: | csavarkapocs és Scharfenberg rövid félmerev |
Rögzítőfék típusa: | kézifék |
Vonatfűtés típusa: | hűtővízkörből + Webasto |
Dinamikus fék típusa: | hidrodinamikus retarder |
Átmenő fék: | pneumatikus tuskós fék |
Vonatbefolyásoló rendszer: | EVM 120 |
Legkisebb pályaívsugár: | 80 m |
Névleges teljesítmény: | 257 kW |
Vontató teljesítmény: | 245 kW |
Motortípus: | MAN D2866 LUH 21 |
Motor szerkezete: | Euro2-es hathengeres fekvő hengerelrendezésű dízelmotor kipufogógázos turbófeltöltéssel és töltőlevegő-hűtéssel |
Névleges fordulatszám: | 2000 1/min |
Erőátvitel: | Voith DIWA 863.3 E hidromechanikus |
Ülőhelyek száma: | 0+90(+6) |
Állóhelyek száma: | 100 (3 fő/m²) |
Padlómagasság: | 1 140 mm |
Alacsonypadlós rész (%): | 0 |
Osztályok: | 2. |
Üzemmód: | dízel-hidromechanikusA |
forrás: wikipédia
MÁV 6312
MÁV 6312A MÁV 6312-es pályaszámú motorvonata a Bzmot típusú motorkocsi átépített kivitele. Az átalakítás során egy Bzmot motorkocsit és BDzx mellékkocsit építettek egybe. Gyakran "Iker Bz"-nek nevezik, ez azonban nem pontos elnevezés, mivel a járműnek egyetlen motorja van, nem kettő, mint az iker-motorkocsiknak (pl. 6341 sorozat). A típust a MÁV Vasjármű Járműjavító és Gyártó Kft. (a volt szombathelyi MÁV járműjavító üzem) szerelte össze. A MÁV elégedett volt a konstrukcióval és még 2005-ben bejelentette 30 további motorkocsi megrendelését - azonban a prototípuson kívül máig nem készült újabb darab
A motorvonatot az új MAN D2866 LUH 21 típusú dízelmotor hajtja, amelynek maximális forgónyomatéka 800 Nm 1600-as percenkénti fordulatszámon. A háromfokozatú, automatikus Voith DIWA 863.3 E hajtómű maximális bemenő teljesítménye 245 kW és maximális nyomatéka 1300 Nm. A tengelyhajtómű Gmeinder GM 180/289 típusú. Ezek az újítások teszik lehetővé, hogy a motorvonat megengedett sebessége 90 km/h legyen. A fék Knorr típusú. A kocsik egymás közti kapcsolatát Scharfenbergkupplung ("Schaku") biztosítja, amely felett Hübner hőszigetelt harmonika található.
Az utastér burkolata műanyagból készült. Az ülések kieli 2. osztályú dupla ülések, amelyek a Desiro motorvonatban is megtalálhatók. A motorvonaton elhelyeztek egy mellékhelyiséget is, melynek víztartálya 160 literes. A fűtésről egy-egy 35 kW teljesítményű Webasto fűtőberendezés, míg a hűtésről szintén egy-egy Thermo King LRT légkondícionáló berendezés gondoskodik. A GPS alapú képi és hangos utastájékoztatás automatikusan működik.