Magyar Dízel és Villanymozdonyok

Aki imádja a mozdonyokat, az jó helyen jár!

MÁV 6312
MÁV 6312
Pályaszám: 6312 001[1]
Gyártó: MÁV Vasjármű Járműjavító és Gyártó Kft, Szombathely
Gyártásban: 2005.
Darabszám: 1
Tengelyelrendezés: A'1'-1'1'
Nyomtávolság: 1 435 mm
Hajtókerékátmérő: 840 mm
Futókerékátmérő: 840 mm
Legnagyobb sebesség: 90 km/h
Ütközők közötti hossz: 28 570 mm
Magasság: 3 670 mm
Szélesség: 3 073 mm
Szolgálati tömeg: 45 t
Legnagyobb tengelyterhelés: 13 t
Hajtás: kardános, kúpkerekes (Gmeinder GM 180/289)
Vezérlés: szinkronvezérlés max. 2 motorvonatig
Kapcsolókészülék típusa: csavarkapocs és Scharfenberg rövid félmerev
Rögzítőfék típusa: kézifék
Vonatfűtés típusa: hűtővízkörből + Webasto
Dinamikus fék típusa: hidrodinamikus retarder
Átmenő fék: pneumatikus tuskós fék
Vonatbefolyásoló rendszer: EVM 120
Legkisebb pályaívsugár: 80 m
Névleges teljesítmény: 257 kW
Vontató teljesítmény: 245 kW
Motortípus: MAN D2866 LUH 21
Motor szerkezete: Euro2-es hathengeres fekvő hengerelrendezésű dízelmotor kipufogógázos turbófeltöltéssel és töltőlevegő-hűtéssel
Névleges fordulatszám: 2000 1/min
Erőátvitel: Voith DIWA 863.3 E hidromechanikus
Ülőhelyek száma: 0+90(+6)
Állóhelyek száma: 100 (3 fő/m²)
Padlómagasság: 1 140 mm
Alacsonypadlós rész (%): 0
Osztályok: 2.
Üzemmód:

dízel-hidromechanikusA 

forrás: wikipédia

MÁV 6312

MÁV 6312A MÁV 6312-es pályaszámú motorvonata a Bzmot típusú motorkocsi átépített kivitele. Az átalakítás során egy Bzmot motorkocsit és BDzx mellékkocsit építettek egybe. Gyakran "Iker Bz"-nek nevezik, ez azonban nem pontos elnevezés, mivel a járműnek egyetlen motorja van, nem kettő, mint az iker-motorkocsiknak (pl. 6341 sorozat). A típust a MÁV Vasjármű Járműjavító és Gyártó Kft. (a volt szombathelyi MÁV járműjavító üzem) szerelte össze. A MÁV elégedett volt a konstrukcióval és még 2005-ben bejelentette 30 további motorkocsi megrendelését - azonban a prototípuson kívül máig nem készült újabb darab

Technikai ismertető 

A motorvonatot az új MAN D2866 LUH 21 típusú dízelmotor hajtja, amelynek maximális forgónyomatéka 800 Nm 1600-as percenkénti fordulatszámon. A háromfokozatú, automatikus Voith DIWA 863.3 E hajtómű maximális bemenő teljesítménye 245 kW és maximális nyomatéka 1300 Nm. A tengelyhajtómű Gmeinder GM 180/289 típusú. Ezek az újítások teszik lehetővé, hogy a motorvonat megengedett sebessége 90 km/h legyen. A fék Knorr típusú. A kocsik egymás közti kapcsolatát Scharfenbergkupplung ("Schaku") biztosítja, amely felett Hübner hőszigetelt harmonika található.

Az utastér 

Az utastér burkolata műanyagból készült. Az ülések kieli 2. osztályú dupla ülések, amelyek a Desiro motorvonatban is megtalálhatók. A motorvonaton elhelyeztek egy mellékhelyiséget is, melynek víztartálya 160 literes. A fűtésről egy-egy 35 kW teljesítményű Webasto fűtőberendezés, míg a hűtésről szintén egy-egy Thermo King LRT légkondícionáló berendezés gondoskodik. A GPS alapú képi és hangos utastájékoztatás automatikusan működik.



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 43
Tegnapi: 20
Heti: 118
Havi: 750
Össz.: 143 432

Látogatottság növelés
Oldal: 6312
Magyar Dízel és Villanymozdonyok - © 2008 - 2024 - vasut.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »