|
|
|
|---|---|
| Gyártó: | Ringhoffer, Siemens-Schuckert |
| Gyártásban: | 1911 |
| Tengelyelrendezés: | B'B' |
| Nyomtávolság: | 1 435 mm |
| Hajtókerékátmérő: | 830 mm |
| Legnagyobb sebesség: | 40 km/h |
| Ütközők közötti hossz: | 10 340 mm |
| Magasság: | 4 650 mm |
| Szélesség: | 2 906 mm |
| Szolgálati tömeg: | 45,5 t |
| Névleges teljesítmény: | 354 kW |
| Áramnem: | 10 kV 15 3/4 Hz, majd 12 kV 18 3/4 Hz |
A MÁV V51 sorozatú (eredetileg 51-es sorozatú) mozdonyokat 1911-ben gyártották a Vác-Budapest-Gödöllő helyiérdekű vasútvonal számára. Ezekkel a mozdonyokkal bonyolították a teherforgalmat az 1911-ben villamosított Rákospalota-Veresegyház-Gödöllö és Veresegyház-Vác vonalakon. A mozdonyokat a prágai Ringhoffer és a magyar Siemens-Schuckert cég gyártotta. Később 1925-ben a MÁV állományába kerülve V51-es sorozatként (V51 001-V51 004) vették nyilvántartásba. A második világháborúban a mozdonyokat elhurcolták, megsérültek és 1948-as visszatérésük után 1951 áprilisában selejtezték őket.