forrás: wikipédia
Iparvasúti A27 |
|
|---|---|
| Gyártó: | Ganz–MÁVAG |
| Gyártásban: | 1961–1964 |
| Gyári típusjel: | DHM3, DHM4 |
| Tengelyelrendezés: | B'B' |
| Nyomtávolság: | 1 435 mm |
| Hajtókerékátmérő: | 920 mm |
| Legnagyobb sebesség: | 90 km/h |
| Ütközők közötti hossz: | 11 840 mm |
| Magasság: | 4105 mm |
| Szélesség: | 3142 mm |
| Szolgálati tömeg: | 48 tonna |
| Névleges teljesítmény: | 560 kW |
Az M46 sorozat a MÁV részére szállított, nem villamosított pályákra szánt közepes terhelhetőségű dízel-hidraulikus mozdony sorozat. Ipari sorozatjele: A27. Kilenc darabot gyártottak belőle.
Az 560 kW teljesítményű, hidraulikus erőátvitelű mozdony 1961-ben született, és nem élt túl sokáig. Azért nem terjedt el, mert a gőzmozdonyokkal egy időben a teherszállítás is megszűnt a mellékvonalakon. Az MDmot motorvonatok és a román gyártmányú M43 és M47 mozdonyok is ellátták ugyanazt a feladatot. Így két mozdony (A27 2001 és 2002) Diósgyőrbe került tolatásra, a többi mozdony a '80 -as évek elejéig közlekedett. A mozdony forradalmi újításokat is tartalmazott. Az üzemképtelenül a Magyar Vasúttörténeti Parkban látható egyetlen megmaradt példány az M46 2001-es pályaszámot viseli. Eredetileg a diósgyőri Lenin Kohászati Művek iparmozdonya volt, később selejtezés után Szolnokon tárolták. Felújítását a Vasúttörténeti Park végezte. Számítógépen is vezethetjük, Microsoft Train Simulator alatt.