Magyar Dízel és Villanymozdonyok

Aki imádja a mozdonyokat, az jó helyen jár!

forrás: wikipédia

MÁV M46
Iparvasúti A27
MÁV M46Iparvasúti A27
Gyártó: Ganz–MÁVAG
Gyártásban: 19611964
Gyári típusjel: DHM3, DHM4
Tengelyelrendezés: B'B'
Nyomtávolság: 1 435 mm
Hajtókerékátmérő: 920 mm
Legnagyobb sebesség: 90 km/h
Ütközők közötti hossz: 11 840 mm
Magasság: 4105 mm
Szélesség: 3142 mm
Szolgálati tömeg: 48 tonna
Névleges teljesítmény: 560 kW

Az M46 sorozat a MÁV részére szállított, nem villamosított pályákra szánt közepes terhelhetőségű dízel-hidraulikus mozdony sorozat. Ipari sorozatjele: A27. Kilenc darabot gyártottak belőle.

Története 

Az 560 kW teljesítményű, hidraulikus erőátvitelű mozdony 1961-ben született, és nem élt túl sokáig. Azért nem terjedt el, mert a gőzmozdonyokkal egy időben a teherszállítás is megszűnt a mellékvonalakon. Az MDmot motorvonatok és a román gyártmányú M43 és M47 mozdonyok is ellátták ugyanazt a feladatot. Így két mozdony (A27 2001 és 2002) Diósgyőrbe került tolatásra, a többi mozdony a '80 -as évek elejéig közlekedett. A mozdony forradalmi újításokat is tartalmazott. Az üzemképtelenül a Magyar Vasúttörténeti Parkban látható egyetlen megmaradt példány az M46 2001-es pályaszámot viseli. Eredetileg a diósgyőri Lenin Kohászati Művek iparmozdonya volt, később selejtezés után Szolnokon tárolták. Felújítását a Vasúttörténeti Park végezte. Számítógépen is vezethetjük, Microsoft Train Simulator alatt.



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 23
Tegnapi: 29
Heti: 197
Havi: 862
Össz.: 136 173

Látogatottság növelés
Oldal: M46
Magyar Dízel és Villanymozdonyok - © 2008 - 2024 - vasut.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »