Magyar Dízel és Villanymozdonyok

Aki imádja a mozdonyokat, az jó helyen jár!

forrás: wikipédia

MÁV M62
GYSEV M62
MÁV M62GYSEV M62
Gyártó: Luganszki Mozdonygyár (Szovjetunió)
Gyártásban: 19651974
Tengelyelrendezés: Co'Co'
Nyomtávolság: 1 435 mm / 1 524 mm
Hajtókerékátmérő: 1 050 mm
Legnagyobb sebesség: 100 km/h
Ütközők közötti hossz: 17 550 mm
Magasság: 4 493 mm
Szélesség: 2 950 mm
Forgócsaptávolság: 8 600 mm
Tengelytáv forgóvázon belül: 2 100 mm
Szolgálati tömeg: 116,5 t
Névleges teljesítmény: 1 472 kW

Az M62 sorozat a MÁV részére szállított legnagyobb darabszámú fővonali dízel-villamos mozdony sorozat. Beceneve „Szergej”.

Története 

Az M62-t a Vorosilovgradi Dízelmozdonygyár (ma: Luganszki Mozdonygyár) fejlesztette ki a MÁV megrendelésére. Később a típust a Szovjetunióban és néhány más volt szocialista országban (Mongólia, Kuba, Lengyelország) is üzembe állították[1]. A sorozatot hazánkba 1965 és 1978 között szállították M62 001 és 270, szélesnyomtávú változatban pedig M62 501 és 518 közötti pályaszámokkal. A hetvenes évek végén 3 db szélesnyomtávú mozdonyt átalakítottak normál nyomtávolságúra, így a hagyományos M62 sorozat 001-töl 273-ig terjedt. A normál nyomtávolságú mozdonyokat az egész országban szétosztva megtalálhatjuk, míg a széles nyomtávú mozdonyok a ZáhonyFényeslitkeEperjeske átrakó körzetben dolgoznak, záhonyi telephellyel. Bár az M62 sorozat alapvetően tehervonatok vontatására lett beszerezve, már a kezdeti időktől használták nehéz személyszállító vonatok továbbítására. Saját fűtőgenerátor híján a fűtési szezonban kezdetben kazánkocsival, később villamos fűtőkocsival kiegészítve közlekedtek. Nagy szerephez jutott a sorozat a Balaton két partjának nyári csúcsforgalmában is, eleinte mind a kanizsai, mind a tapolcai, utóbb már csak az északi parti vasútvonalon.

M62-057 Orosházán

A sorozat jelentősebb selejtezése az igények csökkenésével 1992-ben kezdődött, darabszámuk a selejtezésekkel és külföldi eladásokkal mintegy a negyedére csökkent. Jelenleg 89 darab van állományban.

Remotorizált kivitel (M62,3xx sorozat) 

1997-ben megkezdődött a motorcserés felújítás. A nagymértékben korszerűsített mozdonyok a 300-as pályaszámcsoportba kerültek át. Az átalakított gépekbe új Caterpillar és MTU dízelmotorokat építettek be. Az M62 301, M62 303 és M62 304 pályaszámú gépek MTU-motort, a többi Caterpillar motort kapott. 34 gépet remotorizáltak 2007-ig (M62 301-től M62 334-ig). A munkát a budapesti Északi Járműjavító és a Szolnoki Járműjavító felváltva végezte.



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 15
Tegnapi: 56
Heti: 215
Havi: 847
Össz.: 143 529

Látogatottság növelés
Oldal: M62
Magyar Dízel és Villanymozdonyok - © 2008 - 2024 - vasut.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »