forrás: wikipédia
| Gyártó: | Jungenthal – Németország |
| Gyártásban: | 1950 |
| Tengelyelrendezés: | C |
| Nyomtávolság: | 1435 mm |
| Hajtókerékátmérő: | 920 mm |
| Legnagyobb sebesség: | 30 km/h |
| Ütközők közötti hossz: | 10095 mm |
| Magasság: | 4105 mm |
| Szélesség: | 3000 mm |
| Szolgálati tömeg: | 66 tonna |
| Névleges teljesítmény: | 331 kW |
Az M30 mozdony a MÁV részére Németországból szállított, nem villamosított pályákra szánt közepes terhelhetőségű dízel-mechanikus mozdony sorozat.
1950-ben gyártották, majd 1 darabot hoztak Magyarországra. A mozdonyt a Diósgyőri Vasmű vasútüzemének államosításakor, 1951. április 1-jén vette állagba a MÁV. 1952. április 1-jén átszámozták M322, 4001 pályaszámra. 1957. augusztus 1-jén szintén átszámozták. Ekkor az M30, 2001 pályaszámot kapta. 1960 májusában került selejtezésre. A mozdony a Miskolci Fűtőházhoz tartozott, később a gépet Budapestre szállították. Itt a Keleti Fűtőházhoz lett állomásítva.