Magyar Dízel és Villanymozdonyok

Aki imádja a mozdonyokat, az jó helyen jár!

forrás: wikipédia

MÁV M30
MÁV M30
Gyártó: Jungenthal – Németország
Gyártásban: 1950
Tengelyelrendezés: C
Nyomtávolság: 1435 mm
Hajtókerékátmérő: 920 mm
Legnagyobb sebesség: 30 km/h
Ütközők közötti hossz: 10095 mm
Magasság: 4105 mm
Szélesség: 3000 mm
Szolgálati tömeg: 66 tonna
Névleges teljesítmény: 331 kW

Az M30 mozdony a MÁV részére Németországból szállított, nem villamosított pályákra szánt közepes terhelhetőségű dízel-mechanikus mozdony sorozat.

Története 

1950-ben gyártották, majd 1 darabot hoztak Magyarországra. A mozdonyt a Diósgyőri Vasmű vasútüzemének államosításakor, 1951. április 1-jén vette állagba a MÁV. 1952. április 1-jén átszámozták M322, 4001 pályaszámra. 1957. augusztus 1-jén szintén átszámozták. Ekkor az M30, 2001 pályaszámot kapta. 1960 májusában került selejtezésre. A mozdony a Miskolci Fűtőházhoz tartozott, később a gépet Budapestre szállították. Itt a Keleti Fűtőházhoz lett állomásítva.



























Weblap látogatottság számláló:

Mai: 8
Tegnapi: 56
Heti: 208
Havi: 840
Össz.: 143 522

Látogatottság növelés
Oldal: M30
Magyar Dízel és Villanymozdonyok - © 2008 - 2024 - vasut.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »